Ο ΙΔΡΥΤΗΣ

mr dimi

Ο ιδρυτής του Κυπριακού Μουσείου Ιστορικού και Κλασσικού Αυτοκινήτου, κ. Ντίμης Μαυρόπουλος γεννήθηκε στη Λεμεσό το 1949 και ξεκίνησε την καριέρα του στους αγώνες ταχύτητας ως έφηβος. Μέχρι την ηλικία των είκοσι ετών, είχε ήδη κερδίσει πολλούς τοπικούς αγώνες και το 1969 άρχισε να οδηγεί για τις εταιρίες Ford, Mitsubishi και στη συνέχεια για την Κυπριακή ομάδα Chrysler/ Talbot όπου παρέμεινε ο κύριος οδηγός τους για πολλά χρόνια, επιτυγχάνοντας τη διατήρηση της θέσης του ως ένας από τους κορυφαίους οδηγούς στο Κυπριακό πρωτάθλημα ράλλυ.

Το 1969 ο Ντίμης Μαυρόπουλος μετακόμισε στο Λονδίνο, και ίδρυσε το Ευρωπαϊκό γραφείο για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις φρούτων της οικογένειάς του. Έτσι, εισέβαλε στους Βρετανικούς και Ευρωπαϊκούς Αγώνες Auto Cross και ξεκίνησε μια άκρως επιτυχημένη καριέρα Ράλλυ. Παράλληλα, εξακολουθούσε να έρχεται στην πατρίδα του για να συμμετέχει στο Κυπριακό Πρωτάθλημα Ράλλυ. Οδήγησε μια ποικιλία αυτοκινήτων, όπως τα εργοστασιακά Ford Escort , αργότερα το Lotus Esprit S2 και το Talbot Sunbeam Lotus και τελικά, τα Audi Quattro και Mitsubishi Evo 9.

Το 1985, με την κατασκευή του επαναστατικού αυτοκινήτου αγώνων ταχύτητας, Gp Β Audi Quattro, ο Ντίμης Μαυρόπουλος άρχισε να κυριαρχεί στα ράλι του Ηνωμένου Βασίλειου, της Ευρώπης και της Κύπρου.

Το 1986, κέρδισε το πρωτάθλημα Κύπρου για πρώτη φορά και ολοκλήρωσε το Διεθνές Ράλλυ Κύπρου Rothmans, κατακτώντας τη δεύτερη θέση, πίσω από το Lancia που οδηγούσε ο Patrick Snijers , πρωταθλητής Ευρώπης του ίδιου έτους.

Το 1987 και 1988, καθώς οι κανονισμοί για τους διεθνείς αγώνες ράλλυ άλλαξαν στην κατηγορία Α’, συμμετείχε στο Διεθνές Ράλλυ Κύπρου Rothmans με το εργοστασιακά κατασκευασμένο Ford Sierra που του προμυθεύσε η Ford Ηνωμένου Βασιλείου, και για το πρωτάθλημα του Ράλλυ Κύπρος, οδηγούσε για την εταιρία Audi.

Ο Ντίμης Μαυρόπουλος κέρδισε τα πρωταθλήματα του 1988 και του 1990, κατακτώντας ρεκόρ όλων των εποχών, κερδίζοντας επτά συνεχείς αγώνες Πρωταθλήματος Ράλλυ, συμπεριλαμβανομένου και του Διεθνούς Ράλλυ Κύπρος Rothmans.

Με την απόφαση της FIA να τερματιστούν όλες οι συμμετοχές Gp Β το 1989, ο Ντίμης Μαυρόπουλος συνέχισε με αυτοκίνητα Audi Gp A (Audi Coupe Quattro το 1989-1990 και Audi Quattro 90 Β – 3 το 1991).
Στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Κύπρος του 1992, ο Ντίμης Μαυρόπουλος συμμετείχε με ένα εργοστασιακό Gp Α Ford Sapphire RS Cosworth 4×4 με την πλήρη υποστήριξη από την Mobil Oil Κύπρου, κύριο χορηγό του, για τα τελευταία 12 χρόνια. Τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα Κύπρου και κατέγραψε μια εξαιρετική δεύτερη θέση (πρώτος Κύπριος οδηγός) στο Διεθνούς κύρους Ράλλυ Κύπρος Rothmans.

Το 1993, η συμμετοχή του Ντίμη Μαυρόπουλου για το Πρωτάθλημα Ράλλυ Κύπρος ήταν με ένα ολοκαίνουργιο εργοστασιακό Gp Α Ford Escort Cosworth RS 4×4. Ενώ συμμετέχοντας μόνο σε πέντε από τους επτά αγώνες, κατέλαβε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα και τερμάτισε 5ος στο συνολικό στο Διεθνές Ράλλυ Κύπρος Rothmans παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε όλη τη σεζόν.

Το 1994 συνέχισε να συμμετέχει με το Mobil 1 Ford Escort Cosworth 4X4 στο πρωτάθλημα Ράλλυ Κύπρος. Το αγωνιστικό τμήμα της Ford Ηνωμένου Βασιλείου, χρησιμοποιούσε τον Ντίμη Μαυρόπουλο για κάποιες δοκιμές του αυτοκινήτου τους σε χώμα για την ανάπτυξη του. Ο Ντίμης Μαυρόπουλος τερμάτισε στην 3η θέση συνολικά στο Ράλλυ Κύπρος Rothmans. Αυτό του έδωσε μια άλλη καθιέρωση στην κατηγορία “Β” της FIA για το 1995 .

Το 1995, ο Ντίμης Μαυρόπουλος, δημιούργησε ένα νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο Audi Quattro S2 για Ράλλυ για την κατηγορία “Α”, αλλά λόγω εργοστασιακής απόσυρσης της εταιρίας από τα Ράλλυ, ο Ντίμης Μαυρόπουλος σταμάτησε το έργο.

Με πάνω από 45χρόνια εμπειρίας στους αγώνες ράλλυ, ο Ντίμης Μαυρόπουλος κατέχει το καλύτερο ρεκόρ τερματισμού από κάθε άλλο Κύπριο οδηγό του Διεθνούς Ράλλυ Rothmans και πιο καλή συνολική τοποθέτηση σε όλα τα πρωταθλήματα της Κύπρου μέχρι σήμερα.

Μετά το τέλος της καριέρας του ως οδηγός ταχύτητας, το ενδιαφέρον του στράφηκε προς τα Κλασσικά και Ιστορικά Αυτοκίνητα. Ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα, είναι η δημιουργία του πρώτου Κυπριακού Μουσείου Κλασσικού και Ιστορικού Αυτοκινήτου. Με όλη τη βοήθεια, εδώ και πολύ καιρό από αληθινούς φίλους, αυτό το όνειρο έγινε πραγματικότητα.

Change this in Theme Options
Change this in Theme Options